Veckan som gått

Vi börjar väl med måndagen, vi åkte hem från mormor och morfar och på kvällen blev pappa väldigt sugen att gå på den sena bion som började 21.30 så vi fick ringa in farmor som barnvakt till mig och gissa om jag skötte mig exemplariskt mamma och pappa åkte 20.50 från 21.00 sov jag, vaknade upp och då fick jag mat och somnade sedan om direkt... det är väl ingen match att vara barnvakt åt mig=) Jag och syrran busade förresten lite med farmor helgen innan och gjorde en makeover på henne med hjälp av ett dataprogram på internet, hoppas bara inte farmor blir sur nu men så här blev resultatet...
makeover på farmor


Tisdagen

Då var det dags att gå upp så där tidigt igen vi skulle på öppna förskolan igen och det är ju alltid skoj så jag var pigg som en mört, jag träffade Emmi men jag saknade max han skulle oxå ha varit där egentligen men fick förhinder men det var en hel del andra barn där som jag kunde leka med, när vi var färdiga där kom min pappa och hämtade oss sen åkte vi och hämtade upp farfar på hans jobb för att åka till läkerol och äta lunch, det var spännande för brynäs laget hade träning samtidigt som vi käkade så jag spanade in spelarna.

pappa,jag,farfar 
Molly och Malte
När vi kom hem från lunchen ringde pappas kompis robin och frågade om vi hade lust att komma dit och hälsa på och det tyckte jag lät spännande för där har jag två kompisar som heter Molly och malte det skiljer bara 4 månader mellan mig och malte men han är betydligt större än mig kolla bara in bilderna...malte är en stor kille och jag tror inte att malte är så van med flickor för han blev som tokig när han såg mig han nästan anföll mig och skulle mysa med mig så pappa fick stoppa honom=) men sen är de ju vissa som säger att jag är oemotståndlig som vem kan klandra han hihih.
Jag och malteMolly och Malte

Molly var så snäll och gav  mig massa fina läder som hon har växt ur det här var andra omgången som jag fick fick och det blir jag så glad av.. och titta bara in vilka fina kläder det är är min favorit outfit för tillfälle
tfavorit outfiten



Onsdag med ny vagn och hoppgunga
Idag på dagen har vi inte gjort så mycket vi tog en promenad och så var vi ner till mammas jobb och hälsade på gissa om de var glade att se mig, jag träffade tant cecilie från familjerätten som det var längesen jag träffade nu och alla andra från mammas avdelning, de tyckte att jag var mamma upp i dan...=) då blev min mamma stolt  tror jag!!   sen kom min beställda hoppgunga hem med posten jippi det var väldigt roligt och sen är det ju bra träning för mina ben oxå, det tog några minuter innan jag kom på tekniken men nu hoppar jag som bara den ska försöka lägga in en film så småningom tills vidare får ni nöja er med kort.
jag hopparigen

Mamma åkte ner och bytte ut min liggvagn mot en sittvagn jag börjar  ju bli så stor att jag hade växt ur liggkorgen den ni.... först hade min mamma och pappa bestämt sig för att jag skulle ha en brun sittvagn och den var beställd och klar vi hade fått hem den, men plötsligt en kväll fick min mamma för sig att det var mycket bättre med en svart vagn så vi frågade snällt om vi kunde få byta och det gick jättebra så nu har jag en snygg sportig sitvagn kolla bara
min nya sittvagn

Åh nej vaccination
 
På torsdagen skulle jag till bvc och väga och mäta som vanligt trodde jag men ack så fel jag hade, jag skulle även få 2 vaccinationer något som jag inte är så förtjust i.... jag skrek rätt mycket medans jag fick sprutorna men sedan gick det över rätt fort men jag fick 39.2 i feber på natten och det höll även i sig till morgonen efter  men sen blev jag pigg igen. bvc tyckte att jag hade utveckltas väldigt bra och jag charmar ju vår sköterska rätt bra varje gång förstås=) jag vägde nu 6090gram och var 61 cm lång.
Jag och sprutorna
På eftermiddagen kom mammas kompisar lisa och tessan förbi och hälsade på en sväng och busade lite med mig och sen kom mammas kusin sarah och hennes barn jennifer som är 4 år, så det var fullt hus även mormor som varit på vinprovning kikade in och sov kvar då hon hade smakat lite för mycket vin för att kunna köra hem...

Fredag
Vi skulle ju egentligen ha varit på babysången idag men eftersom jag hade feber så får vi vila stämbanden en vecka till, jag och min mamma åkte ut till mormor och var där hela dagne eftersom morfar var i sälen med sitt jobb och mormor inte ville vara själv.. så jag gjorde mormor sällskap något som uppskattades. Jag har nu även lärt mig att somna själv, tidigare har min mamma och pappa fått gått och bärt mig tills jag somnar men nu lägger de bara ner mig i min säng och stoppar i nappen så somnar jag, har även ändraat sömnrutinen en aning i och med detta, tidigare har jag ju sovit hela natten från ca 23.00 men nu har jag börja lagt mig vid åtta halv nio och sover fram till 05.00 då får jag mat och somnar om och vaknar vid nio sedan det känns bättre att komma i säng tidigare på kvällen och vakna utvilad på morgonen=) Myser hos mormor

MELODIFESTIVAL
Äntligen var det dags för årets tv grej för första gången skulle jagg se melodifestivalen som mamma alltid talat så varmt om hon hade verkligen laddat hela dagen, vi bjöd hit mormor och morfar på käk först det blev fläskfile med klyftpotatis och sedan blev de en massa smågodis i soffan till programmet, men det som inte fick hända hände.... jag somnade innnan första låten spelats... typiskt jag får ta nya tag till nästa vecka för mamma gladde mig och berättade till pappas "glädje" att det kommer att fortsätta nu i fem veckor framåt jippi då kanske jag kan se nästa vecka.
melodifestival Jippi=)

Söndagsmat
Jag har ju som sagt var börjat att äta riktig mat nu och det med besked i lördags ute hos mormor fick jag i mig en hel burk med slottsgryta+ lite efterrätt som var päron pure... sen äter jag en portion gröt till middag varje kväll... jag verkar ha ärvt min mammas aptit iaf säger pappa=) Nu ska vi hem till min farmor och äta lite mat och så ska vi svänga förbi barnens hus på vägen för jag ska få en skum matta som jag kan träna sitta och krypa, sitta kan jag ju nästan nu och kryper gör jag nog vilken dag som helst nu. Sen ska min syster åka hem idag det tycker jag är lite tråkigt hon har varit här hela helgen och myst med mig, tyvärr har hon haft hosta och lite feber så vi har inte kunnat myst så mycket so


Kommentarer
Postat av: Annah

Skoj, Molly och Milton är födda samma dag =) Träffade henne och mamma Jenny några gånger när de var mindre.

2009-03-04 @ 21:29:57
URL: http://elsklingen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0